25/12/2011

09/12/2011 - 15/12/2011

solo exhibition
in london





DSC_0128.jpg

DSC_0165.jpg

DSC_0166.jpg

DSC_0190.jpg

DSC_0188.jpg

DSC_0549.jpg

DSC_0550.jpg

DSC_0389.jpg

DSC_0580.jpg

DSC_0360.jpg

DSC_0395.jpg

DSC_0538.jpg

DSC_0561.jpg

DSC_0371.jpg

DSC_0372.jpg

DSC_0180.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0348.jpg

DSC_0319.jpg

DSC_0553.jpg

DSC_0279.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0259.jpg

DSC_0570.jpg

DSC_0478.jpg

DSC_0601.jpg

DSC_0563.jpg

DSC_0410.jpg

DSC_0412.jpg

DSC_0145.jpg

DSC_0141.jpg

DSC_0571.jpg

DSC_0565.jpg

DSC_0472.jpg

DSC_0215.jpg

DSC_0081.jpg

DSC_0146.jpg

DSC_0607.jpg

DSC_0142.jpg

DSC_0234.jpg

DSC_0473.jpg

DSC_0484.jpg

DSC_0309.jpg

DSC_0532.jpg



イーストロンドンのギャラリーで、
ご縁あって、個展をやらせてもらうことができました。

むしろ人生で初めての、ひとりでのexhibition。
まだまだそんなことができる経験も力も足りないことはわかっていたけれど、
なんでだか、決めてしまって、(実は開催する五日前に)
どたばた準備の末に実行しました。

展示したものは、
いままでにつくったもののなかの、
「わたしの作品です」と、
恥ずかしくても言いたい、と思えたものたち。
(結局、1から10までひとりの力で仕上げたものなんて、いっこもないけれど。)

前につくったもののいくつかは日本にあって、
肉まんの加湿器や桃などの選手が、海を渡って急遽渡英しました。


たくさんのことを感じた一週間、
成長しなきゃいけないところももちろん、
でも、国を越えて、たのしそうな反応をみれたとき、うれしい言葉をもらえたとき、
ほんとうにうれしかった。

そして、
後々知った、
お友達でもない、知らないひとのブログに、
載せてもらっていたっていうことがわかりました。

http://binbagseekingbin.wordpress.com/2011/12/13/land-of-the-rising-fun-icn-gallery-riusuke-fukahori-yoriko-tsukagoshi/

そして、自分の記事の内容が、
ほんとうに、伝えたいこととぴったりリンクしていたっていうこと。


In the small basement gallery, fellow Japanese artist Yoriko Tsukagoshi appears featuring a body of work titled ‘NEWMOR’ that she has created over the past five years. This young artist, just 24, graduated from Kuwasawa Design School in 2009 and is now studying at London’s prestigious Central Saint Martin’s.
Fun and playful, Tsukagoshi’s work engages with the public with her miniature designs. As you descend the metal stairs into her space, you are lead by the ‘Sushi March’. Here she has created tiny pieces of sushi that exit from a pair of sliding doors. She describes these pieces of Sushi as a part of Japan’s national identity. She describes the Sushi as Japan marching forward into the future with hope.

Tsukagoshi has a terrific imagination that is entertaining and light. You can tell that she gets a great sense of joy from the often comical pieces that she has created. From the adventures of her miniature paper model Shiba dog who dreams of being a pilot to Moai’s (the Easter Island stone statue) exploration of Japan the viewer can sense Tsukagoshi’s childlike joy in her pieces.
These miniature adventures are reminiscent of street artist Slinkachu’s miniature street sculptures. A main difference would be whereas Slinkachu places his characters in mortal danger or in melancholic scenes, Tsukagoshi places hers in a world of fun that is entertaining and humorous.

Entertaining, and at times random, Tsukagoshi’s work is a delight. Her dreams of dreaming on a piece of bread are reflected in her piece ‘A Bed in Bread’.

The only sign of melancholia appearing in her show comes in the form of her ‘Egg’s Dream of the Future’. Here most would believe with the eggs being labeled ‘Strong’ that they were untapped potential as they had not be fertilized, however, Tsukagoshi turns this around and claims that their destiny is to become an egg. This was always the plan. It has a positive feel, they were born eggs they will stay eggs and will dream of their futures as eggs.
I was very impressed with both shows and they are definitely worth a visit. Tsukagoshi’s exhibition is only on until Thursday, I urge you to get down there. Fukahori’s runs until early January.

I look forward to seeing what direction Tsukagoshi’s work takes in the future.




最後の文章は、
未来を楽しみにしている、
という意味。

すごく、すごく、すごく、すごく、

うれしかったのです。


忘れることがないだろう、
一週間になりました。



続けるということ、
夢があるっていうこと、
使命だと信じていること。


これから、これから。
火を絶やさずに。

コメント

非公開コメント